• slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
  • slayt
Duyurular

     Değerli Adana İmam-Hatip Lisesi Mezunları ve Mensupları, Derneğimize Web Sayfası üzerinden üyelik işlemleri büyük bir hızla devam etmektedir.
 
     Derneğimizin Daha İyi Bir Konuma Gelebilmesi,
Öğnecilerimize Ve Sizlere Daha İyi Bir Hizmet Verebilmemiz İçin
Bütün Mezun Ve Mensuplarımızın Katılımlarını Ve
Hepimize Ait Olan Derneğimizde Söz Sahibi OLMALARINIZI BEKLİYORUZ.

İHSANİDER YÖNETİM KURULU

 


Namaz Vakitleri
Adana Hava Durumu
Anket
Döviz Bilgieri
Merkez Bankası Döviz Kuru
  ALIŞ   SATIŞ
USD 0   0
EURO 0   0
       
Özlü Sözler
İstemek "istiyorum" demek değil, harekete geçmektir. (A.Maurrois)
Sponsorlarımız
Hayattan Öğrendiklerimde:

Şöhreti kapasitesinden büyük insanlar her zaman tehlikelidir! diyen

Bülent Sönmez

' üstaddan bir yeni kısa yazı serisi:

KUR'AN NEDEN BEŞER KELAMI DEĞİLDİR?

1-Arap yarımadası'nda köleci ve sınıflı bir toplumda vahyedilen kitap 1000 yıllardır unutulmuş insan kavramını yeniden ortaya çıkarmıştır. Ontolojik insan tanımı ile sınıf statü sosyal tabakaya dayalı insan anlayışını bir çırpıda ortadan kaldırmıştır.

"Oku yaratan rabb'inin adıyla o insanı bir kan pıhtısından yarattı"ifadesi köleci statükocu bir sınıfın insan anlayışını tepetaklak etmiştir…

2-Beşer çoğu kere içinde bulunduğu sosyal koşullardan etkilenen ve sosyal koşulları aşamayan bir varlıktır. Beşer sözü ile ilahi kelamı ayıracak en önemli vasıf koşullar üstü özelliğidir.. Bu durumda bir kitabın varlık bilgi ve değer anlayışının insanüstü oluşunu gönderildiği toplumun varlık bilgi ve değer anlayışından uzak olması gösterir .

Kur'an'ın Allah tasavvuru ne dönemin Arap şeyhlerine benzemektedir ne sınıflı bir toplumun yapısını desteklemektedir ne de Arapların günlük zevklerini onaylamaktadır.

3-Beşer kendi ürettiklerini daima kendine mal eder oysa Kur'an bütün peygamberlerin ismini zikretmiş ve asla efendimiz Aleyhisselam kitabı kendine mal etmemiştir. Kur'an hiçbir zaman kendi getirdiklerinin sunduklarını ilk defa kendisi tarafından söylenildiği ni söylememiş tam tersine Hz adem'den bu yana süren bir geleneğin devamı olduğunu anlatmıştır…

4-Ahlaki noktada Zirve olan bir kişinin hayatında asla yalan söylememiş bir kişinin "kuran Allah kelamıdır" diye beyanı olduğu için…

5-Kur'an indiği toplumdaki yaşanan gerçekliğe hitap eder ama bu gerçeklik aynı zamanda gerçeklik üstüne vurgu yapmak için kullanılır Kur'an büyük bir sanat şaheseridir dolayısıyla metafor allegori ve teşbih kullanır. Orada geçen isimler örneğin Ebu Leheb sembolik anlam ifade eder Ebu Leheb hem yaşamıştır hem de bugüne hitap eden bir kişisel özelliği vardır. Eğer Kur'an'a metafor sembol ve alegoriyi dikkate almadan bakarsak o zaman dünyadaki hiçbir sanat eserini ve etkinliğini değerlendiremeyiz. Kur'an eğer kısır bir Bedevi aklının ürünü olsaydı bugün ne Bağdat da kurulan Beytü'l-hikme lerden ne Endülüs'ten ne Cundişapur dan ne Harrandan bahsetmemiz mümkün olamazdı bütün bilinçli Batı düşünürlerinin belirttiği gibi başta Auguste Comte olmak üzere koca bir İslam medeniyetinin evrensel yanından söz edemezdik

6-Kur'an zaman ve zeminle sınırlı kavramlar kullanmaz örneğin Marksizmin proleterya diye bir kavramı vardır işçi sınıfı demektir ki bu belli sosyal koşullar içinde ortaya çıkmış bir sınıfı ifade eder oysa kuran "mustadaaf" (Mustazaf)diye daha evrensel bir kavram kullanır.. Ezilenler diye çevrilebilir ezilmiş olanlar diye çevrilebilir; ki ezilmişlik her dönemde her sınıftan insan için geçerli bir kavramdır..

….

….

….



Halit KOLAN
Okunma Sayısı: 837


3.129.253.238








YAZARIN DİĞER YAZILARI

Başkan'ın Mesajı
Aidat Borcu Sorgulama
Son Ziyaretçi Yorumları
Nurgul Bakir Unaldi
Ingiltereden kucak dolusu selamlar 1994 Adana imam hatip lisesini bitirdim. Adim Nurgul. Daha sonra Marmara ilahiyat vede Lancaster universitelerini bitirip bir sure öğretmenin olarak calistim. Halen ingilteredeyim.. Derneginizi ve calismalarinizi bugun ogrenmek nasip oldu. Calismalarinizda basarilar dilerim. Selamlar

Hayrullah KARADEMİR
Öğretmenlik Hayatımda, ilk görev yerim. O kadar çok sevdiğim ve 32 sene Çalıştığım ve sağlık nedenlerimle ilgili olarak 2018 Eylül ayında kendi isteğimle emekli olduğum GÜZEL MESLEĞİMİ çok ama çok sevdiren ,bu kadar Güzel ÖĞRENCİLER,ÖĞRETMENLER İDARECİLER PERSONEL VE VELİLERİMİZ Olabileceği doğruyu söylemek gerekirse aklımdan geçmiyordu.Ama gel gör ki hayalimden bile geçirmediğim bu güzellikleri Özellikle ADANA İMAM HATİP LİSESİNDE Hakkal yakin gördüm yaşadım. Başta TÜM DERSLERİNE GİRDİĞİM GİRMEDİĞM ÖĞRENCİLERİMİZE olmak Üzere Kıymetli Meslekdaşlarıma , İdarecilerime personel ve Velilerimze Sevgiler saygılar sunarım.Bu Fani Alemden Dar-ı Bakiye İrtihal edenlere Yüce Rabbimden Rahmet dliyorum Mekanları CENNET olsun . Böyle Bir DEĞERLİ HİZMETİ BİZLERE SAĞLAYAN İHSANİDER İHL mezunları Derneği Yönetimini Başkanından üyelerine kadar ayrı ayrı Tebrik ediyorum ALLAHIM RAZI OLSUN hepinizden ...Büyük bir hizmet bilesniz....Hayrullah KARADEMİR emekli Meslek dersleri öğretmeni..

Mehmet gören
Allah'ın slm özerimize ols 12 G sınıf Mehmet gören Ardıç hocam beni ağlattı . Site güzel olm.devamini dileğiyle tşk.


Tüm ziyaretçi yorumları için tıklayınız.
Günlük Gazeteler
Sponsorlarımız

Adana İmam Hatip Lisesi Mezunları Derneği - İhsanider

© Copyright 2020  V4.1 Tüm Hakları Saklıdır. | Dernek Sitesi | Köy Sitesi


Top